maandag, januari 22, 2007

Kroatische kust

's Morgends vroeg vertrek ik langs prachtige landschappen door Montenegro:



Na nog 3 grensposten rij ik zonder problemen naar de zee, waar de bekende en zeer mooie kroatische kust begint. Het uitzicht komt net van een postkaart en de weg is een enkelbaanvak met goede asfalt.
Dubrovnik:


Het verkeer is druk, en dan vooral is de andere richting. Toeristen a volonte hier. Plots wordt ik ingehaald door 2 Kroatische Hayabusa's! Even proberen te volgen, want die jongens gaan hard, lukt nog net. Ik moet deze kerels bedanken om mijn bochtenvrees (opgedaan in Turkije) te genezen.150 km lang snel ik achter deze mannen aan om ze uiteindelijk aan de kant te krijgen.

We gaan samen iets eten aan een nabij-gelegen strandje en de rekening is voor hun, vriendelijk. Door hun tempo ben ik om 14u00 al ongeveer op mijn eindbestemmming Split. Jammer genoeg is Split lang niet zo mooi als Dubrovnik, en ik rij dan maar door.
'S avonds raak ik op mijn laatste druppel benzine in een dorpje met 1 hotel en geen internet.
Kroatie is zeer mooi om in rond te rijden, maar de faciliteiten laten te wensen over,150 km rijden zonder tankstation is heel gewoon.
Gelukkig ben ik op weg naar Italie.