maandag, januari 22, 2007

Podgorica

Vandaag na 11 uur in het zadel bijna tot aan de Kroatische kust geraakt. Langs verschillende grensposten en politiecontroles. Macedonie ging verassend vlot langs goede wegen en in Kosovo moest ik een verzekering van 20 euro afsluiten. De kosovaren rijden niet sneller dan 60 km/u, niet verwonderlijk als er op elke hoek politie staat. Toen ik bijna dacht dat ik erdoor was ben ik toch gestrand aan een servische grens, ik had niet de juiste stempel (niet langs de juiste kant het land binnegekomen) en moest terug. Een omweg van 100 km door de bergen (3 uur rijden) om 35 km verder terug op de zelfde weg te komen. Wel een zeer mooie weg trouwens.


Dit grenspostje stuurde me terug:



Het laatste stuk liep door een ravijn, mooie slingerende wegen op perfect asfalt. Jammer genoeg ging het weer iets te vlug voor de politie, die ook niet opgezet was met het feit dat ik over de witte lijnen reed en hun stopgebaar verkeerd begreep.
Iets verder aan de kant dus: eerst was het meekomen naar de bureau, dan was het een boete, dan was het geen boete, en uiteindelijk moest ik bij het wegrijden maar eens lekker hard optrekken...?!?

Ben dus nu in Podgorica,Montenegro, op 50 km van de kroatische kust en de laatste domme grenspost.