maandag, januari 22, 2007

Policastro

Vandaag kreeg ik na 100 km richting de Macedonische grens regen voorgeschoteld, niet veel, maar toch nat genoeg. En toen gebeurde het, ik merkte een stoplicht te laat op, en greep naar de voorrem. Het voorwiel blokkeerde en slipte weg. Net toen de motor al helemaal scheef hing en ik mij voorbereidde op een crash, loste ik de voorrem en kreeg het voorwiel terug grip. De motor terug rechtop, slingerend door het rode verkeerslicht. Gelukkig had de auto die stond te wachten om over te steken mij gezien. Ben direkt gestopt aan de kant en heb mijn bewaarengel uitvoerig bedankt.
De waarheid is dat je op elke reis zo'n "bijna crashes" meemaakt en dat ik nu pas de eerste meemaak na meer dan 7000 km is eigenlijk zo slecht niet.
Voor alle duidelijkheid (moeder) ik doe echt wel voorzichtig en een crash tegen 50 is alleen maar kostelijk (euro's).

Bijna dit dus:


Ben dan maar gestopt op de middag (bewaarengel had rust nodig) in Polikastro zodat ik morgen de grens met Macedonie kan oversteken en hopelijk door Bosnie tot aan de kroatische kust raak.