maandag, januari 22, 2007

Marmaris


Vandaag was de heetste dag tot hiertoe. Temperaturen tot 40 graden maakten van de 300 km die ik moest afleggen een uitputtingsslag. Constant drinken en toch altijd dorst hebben. Het begon moeizaam met een slingerende weg langs de zee en het gekende onbetrouwbare asfalt, maar eens landinwaarts ging het vlotter.

Verschillende malen kreeg ik te maken met een uitbrekend of doorslippend achterwiel, al een geluk dat ik zo voorzichtig ben. Dit is een van de redenen dat ik eigenlijk al terug op weg ben naar europa, de wegen hier en de chauffeurs maken rijden met de motorfiets hier zeer vermoeiend en ik ga dan ook binnen de week richting Oostenrijk, waar het veel leuker rijden is.

Onderweg nog gestopt om naar dit spektakel te kijken, ik werd meermaals uitgenodigd maar heb toch maar gepast, hoewel ik een lederen broek bijhad.

Turkije zelf bevalt me anders wel, zeker hier in Marmaris, dat zeer veel lijkt op op de costa brava.




Toen ik hier net aankwam werd ik al direkt geronselt door 2 gasten in een activiteiten-shop, zo een waar je je kan inschrijven voor raften, rijden met quads enz. Bleken 2 zeer toffe kerels te zijn met een Belgische bazin, en zij hebben een zeer chique hotel voor me geregeld voor 25 euro. 't Is meer een apartement met drie kamers vlak aan het zwembad met zicht op m'n motor.
Het zit hier vol met Engelsen en het is een waar genoegen om die twee kerels mensen te zien ronselen, ze spreken echt iedereen aan, ik lach me kreupel met hen.