maandag, januari 22, 2007

Olympos

Weer zit ik in een backpackers-resort en ditmaal Olympos, vanaf de grote weg daal je af langs een smal baantje dat op het einde zelfs ophoud en verandert in een soort rivierbedding en dan kom je in dit kunstmatig dorpje met maar 1 weg en een 30-tal pensionnetjes met allemaal de typische tree-houses.



De Romeinse overblijfselen zijn niet de hoofdattraktie hier maar vooral het strand en de berg waar vuur uit de rotsen komt.

Het is hier een zeer relaxte plaats en redelijk goedkoop, 35 lira (18 euro)voor een tree-house met air-conditioner, ontbijt en avondeten.


De eerste avond met de dolmus naar Chimeara was echt betoverend, in het donker de berg opwandelen met leuk Turks en Zuid-Afrikaans gezelschap.Gelukkig had ik mijn petzel-hoofdlamp bij me, en die gaf veel beter licht dan de anderen hun gewone zaklampen. Jammer genoeg kon ik nog niet meedrinken met het gezelschap vanwege de antibiotica.


Ben vandaag ook naar strand geweest maar dat was iets te warm voor mij, de stenen verbranden je voeten.



De rest van de dag ga ik een boekje lezen en mijn kleren laten wassen.
Gorusmek uzere...