maandag, januari 22, 2007

Goreme

Vanmorgen eerst naar de internetshop en om 10u30 vertrokken voor 550 km. Ben 4 raddarcontroles tegengekomen en de laatste had ik echt geluk, even tevoren reed ik nog een vlotte 200. Ik begin goed te worden in de controles te herkennen maar vroeg of laat mag ik weer betalen, dat neem je er dan maar bij.


Ben in het hart van Kapadocie, Goreme. Dit is een van de meest toeristische plaatsen van Turkije en dat merk je als je hier binnenrijd. Massa's hotels en goed georganiseerd. Heb een hotelletje uitgekozen in het toeristisch bureau en ben meteen goed terechtgekomen. Nog geen half uur hier, en mijn ballonvlucht voor morgenvroeg 4u30 is al gereserveerd, het hotel is rustig en goedkoop en de omgeving echt speciaal.

Het hotel 'shoestring' een backpackershotel waar de kamers uitgehouwd zijn in de rotsen.



Het is echt opmerkelijk hoe goed de piloot met zo'n ballon kan manouvreren, tot op een meter van de rotsen of door de takken van de bomen. Na een vlucht van 2 uur veilig neergekomen en ook nog de ondergrondse stad van Kaymakli bezocht. Ook indrukwekkend hoe mensen duizenden jaren de ondergrond bewoonden.



Dit is het kasteel van Uchisar, een van de vele dingen in de buurt die het waard zijn te bezoeken, maar het is nu het warmst van de dag en ik ga er ene drinken in het hotel, dat volzit met Australiers.
Morgen ben ik weg richting westen, ik wil de zoutvlakte onder Ankara wel eens zien...


pagina 'voorbereiding' ge-update