maandag, januari 22, 2007

Sinop






Toen ik gisteren terugkwam van de internetshop werd ik opgewacht door 5 bikers. Gezellig samen wat gedronken en de route voor vandaag besproken. Blijkt dat er 20 motos zijn in Eregli en ik ontmoet er 5 van.


Ondanks de raad van hen heb ik toch proberen een binnenweg te nemen, en jammer genoeg staan er op de binnenwegen geen wegwijzers, of staan de dorpen die ik passeer niet op mijn kaart. De weg had maar 60km moeten zijn, en na 3 uur rijden over zeer slechte wegen begon ik toch argwaan te krijgen. Dan maar ergens gaan vragen en thee gaan drinken met de dorps-oudsten. De weg vragen aan Turken heeft altijd iets grappig, iedereen heeft een andere mening, en hoewel ik geen Turks versta, zie ik dat ze het ook niet goed weten.
Na 4 uur rijden dus 100 km afgelegd, maar dan veranderde de weg in een soort snelweg recht naar Safranbolu, waar de middagstop gepland was.



Safranbolu is zeer toeristisch met zijn oude Ottomaanse huizen en lang hield ik er niet uit in de hitte met m'n motorkledij aan en met m'n zware tanktas op m'n rug.
Na de middag ging het veel sneller dan verwacht over prachtige wegen en zo kwam Sinop toch nog in het vizier.


Nog even een berg over in de koude mist en zo naar het mooie schiereiland.


Zit nu in een mooi en goedkoop hotel even buiten het centrum van Sinop, maar jammer genoeg regende het vanmorgen en het weerbericht geeft niet veel verbetering. Misschien blijf ik vandaag hier of probeer ik vanmiddag naar beter weer te rijden.